När jag behöver en produkt eller tjänst så har jag tre möjliga tillvägagångssätt – jag tar kontakt med ett företag jag redan känner till, jag frågar någon eller så söker jag själv.
Det fungerade kanske förr
Telefonkatalogen var en gång en självklarhet för oss; sök, ring och kom i kontakt med någon som är villig att hjälpa dig. Ville du lära dig om ämnet på egen hand fick du mer eller mindre gå till biblioteket.
Något enklare var det att vända sig till ditt nätverk men då det var begränsat till de närmsta var chansen att få svar på dina frågor ganska liten.
Som företag var synlighet bland det viktigaste för marknadsföringen
Om målgruppen kände till dig så var chansen större att de kontaktade just dig. Det viktigaste var att synas där din målgrupp sökte och befann sig. Men idag måste du leverera för att bli kontaktad.
Säljarens expertis guld värd men behoven styr
Med svårtillgänglig information var den enklaste vägen att ta del av kunskap att ringa företagen direkt, men vad händer när allt finns tillgängligt för alla? När behovet att kontakta någon inte längre finns?
Företagens expertis är fortfarande värdefull för oss men med Internet har möjligheterna för oss som köpare ändrats dramatiskt. Vi kan enkelt både fråga andra och söka själv.
Så hur gör man som företag för att nå fram och väcka intresse hos sina potentiella kunder?
Investera i din marknadsföring
För dig som företagare är det viktigt att veta att även om spelplanen är ny så är kunders behov fortfarande vad de alltid varit – de vill ha svar på sina frågor för att kunna fatta rätt beslut.
Som jag ser det så måste din marknadskommunikation idag svara på frågor, inge förtroende och ge en upplevelse som dina kunder vill dela med andra. Det handlar inte om att lägga pengar på marknadsföring, det handlar om att investera på rätt sätt.
Tänk på marknadsföring som en del av ditt säljarbete. Sälj och marknadsföring hänger idag inte bara ihop, de är mer eller mindre samma sak. Ett tätt samarbete mellan sälj och marknad är nödvändigt för att kunna nå fram till dina potentiella kunder innan de fattar sitt beslut.
Det innebär att du kan behöva investera i tid och kunskap för att lyckas fullt ut.
I like this site it’s a master piece! Glad I discovered this ohttps://69v.topn google.Expand blog
Wonderful beat I wish to apprentice while you amend your web site how could i subscribe for a blog web site The account aided me a acceptable deal I had been a little bit acquainted of this your broadcast provided bright clear idea
Fantastic site Lots of helpful information here I am sending it to some friends ans additionally sharing in delicious And of course thanks for your effort
Tech to Force There is definately a lot to find out about this subject. I like all the points you made
I have been browsing online more than three hours today yet I never found any interesting article like yours It is pretty worth enough for me In my view if all website owners and bloggers made good content as you did the internet will be a lot more useful than ever before
I don’t think the title of your article matches the content lol. Just kidding, mainly because I had some doubts after reading the article.
Houzzmagazine I’m often to blogging and i really appreciate your content. The article has actually peaks my interest. I’m going to bookmark your web site and maintain checking for brand spanking new information.